Drie vragen aan Albert van Osch

Is Albert op school langs geweest? Dan moet je niet gek opkijken als leerlingen je voortaan in het Spaans begroeten. In zijn percussielessen maken leerlingen een muzikale reis en leren ze een woordje Spaans (of twee). Benieuwd hoe hij dat aanpakt? Lees dan snel verder!

Hoe inspireer je leerlingen om hun eigen talenten te ontdekken?

In mijn percussielessen maken kinderen een muzikale reis door Spanje. Samen maken we muziek en zingen we simpele Spaanse liedjes. Zo leren kinderen trommelen en stiekem een beetje Spaans.

Wat is de tofste ervaring die je tot nu toe had met een groep leerlingen?

Zo nu en dan krijg ik, na de les, mooie tekeningen als bedankje. Dat blijft wel heel tof. Maar het allerleukste is de keer dat ik met al mijn spullen aankwam bij een bekende school en de leerlingen samen zongen: “Hé Alberto … Un caballo caminando”. Precies het liedje dat ik ze de vorige keer leerde. Kippenvelmomentje!

Hoe houd jij iedereen bij de les?

Als ik iets goed kan, dan is het wel vertellen. Ik vertel over van alles dat ik heb meegemaakt in mijn muziekcarrière in binnen- en buitenland. Die verhalen houden kinderen écht bij de les. Soms is het wat langdradig, moet ik eerlijk zeggen, maar door beeldend te vertellen en af ten toe te checken bij de kinderen, houd ik ze erbij.

Nog niet uitgelezen?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang inspirerende verhalen gewoon in je mailbox.